Het hoort bij het hebben van een eigen bedrijf, acquisitie ofwel het vinden van nieuwe klanten. Toch is acquisitie voor veel ondernemers en ZZP'ers geen feest en kost het veel tijd en moeite. Wij bieden een helpende hand. Binnen het projectenbureau van Optimum Services nemen wij (een deel van) deze taak over.
In het eerste, vrijblijvende gesprek achterhalen wij uw doelgroep, kijken wij naar uw organisatie, uw producten en of diensten, uw wensen, uw huidige acquisitie activiteiten en acquisitie doelstellingen. Samen met u stellen we een plan van aanpak op, zo brengen we de bedrijfstakken en bedrijven in kaart die benaderd moeten worden en met welke boodschap. Deze gegevens werken wij uit in een marktbewerkingsplan. Na uw akkoord gaat een gespecialiseerd team voor u aan de slag.
"Ook uw acquisitie kan met succes worden uitbesteed"
Omdat geen enkel bedrijf gelijk is geven wij hieronder een aantal voorbeelden:
"Uiteraard zijn er ook vele andere mogelijkheden. We gaan dan ook graag met u in gesprek!"
Optimum Services is gespecialiseerd in het effectief en efficiënt werven van nieuwe klanten. Of het u nu gaat om koude acquisitie, lauwwarm, telefonisch, online en in-
Wij zijn nauw betrokken bij uw project, gaan zorgvuldig om met prospects en zorgen voor een hoogwaardige ondersteuning gedurende het hele traject. Hierdoor kunt u een aanmerkelijke omzetgroei realiseren.
Door het uitbesteden van (een deel van) uw acquisitie zit u niet vast aan langlopende verplichtingen, u hoeft geen hoge investeringen te doen in vaste kosten en u behoudt uw flexibiliteit.
Bent u benieuwd hoe wij uw bedrijf aan meer omzet kunnen helpen, heeft u vragen of wilt u een afspraak maken, dan kunt u contact met ons opnemen. U ontvangt zo spoedig mogelijk een bericht van ons.
Meer informatie over Acquisitie
Een Acquisitie traject ziet er normaliter als volgt uit:
1. Het verkennen van de mogelijke klantenkring en het selecteren van potentiële opdrachtgevers.
2. Contact leggen met de potentiële opdrachtgevers.
3. Het voeren van acquisitiegesprekken.
4. Het uitbrengen van een offerte.
Als het gaat om het krijgen van nieuwe opdrachten, dan zijn er grofweg 2 soorten acquisitie te onderscheiden.
Koude Acquisitie: Hierbij worden bedrijven benaderd waar u nog niet eerder contact mee heeft gehad en waar u verder ook geen relatie mee heeft. Ook de personeelsleden van het betreffende bedrijf kent u niet en u heeft nooit indirect met het bedrijf te maken gehad. Deze vorm van acquisitie kost tijd, u hebt immers nog geen vertrouwensrelatie opgebouwd, maar is van levensbelang voor uw bedrijf.
Warme Acquisitie: Hierbij worden opdrachten verworven via al bestaande contacten. Zoals een vervolgopdracht bij een tevreden klant of aanbevolen worden bij een nieuwe opdrachtgever. Uit onderzoek is gebleken dat het onderhouden van relaties belangrijk is en leidt tot een groter aantal opdrachten dan wanneer u zich alleen richt op koude acquisitie.